Leczenie próchnicy

leczenie próchnicy Częstochowa

Proces próchnicowy w zębach mlecznych ma bardzo dynamiczny charakter,  z małej plamy próchnicowej w przeciągu kilku tygodni dochodzi do całkowitej destrukcji zęba. Wynika to z budowy zębów mlecznych. Zęby te psują się znacznie szybciej niż zęby stałe, ponieważ ich szkliwo jest dwukrotnie cieńsze i słabiej zmineralizowane.

Ponadto próchnica jest chorobą zakaźną i bardzo szybko przenosi się na sąsiednie zęby. Szczególnie w wieku ok 6 lat gdy obok zębów mlecznych stoją zęby stałe istotne jest aby ząbki mleczne były zdrowe.

W Centrum BIANCO stosujemy laserową diagnostykę próchnicy DIAGNOdent PEN .

Początkowe zmiany próchnicowe są odwracalne, pod warunkiem wczesnego rozpoznania i odpowiedniego leczenia. Oferujemy precyzyjną diagnostykę przy pomocy lasera diagnostycznego DIAGNOdent PEN, który potrafi wykryć wczesną próchnicę niewidoczną gołym okiem . Dzięki temu jesteśmy w stanie zabezpieczyć zęba zanim pojawi się ubytek. Takie zabezpieczenie odbywa się bez nieprzyjemnego borowania i niepotrzebnego stresu dla dziecka.

W zależności od stopnia rozwoju zmian próchnicowych stosujemy :

• Leczenie OZONEM – remineralizacja wczesnych zmian próchnicowych
  • Bezbolesne opracowanie tkanek przy użyciu KOMPUTEROWEGO ZNIECZULENIA

Czy warto leczyć zęby mleczne?

Odpowiedź brzmi: TAK!

• zęby mleczne nieleczone  sprawiają dolegliwości bólowe,
  • brak leczenia prowadzi do konieczności ich usunięcia,
  • wczesna utrata zębów mlecznych hamuje rozwój kości szczęk oraz skutkuje nieprawidłowym ustawieniem zębów stałych w przyszłości, zęby mleczne stanowią kierunkowskaz dla zębów stałych,
  • braki w odcinku przednim  wpływają na mowę dziecka,
  • brak uzębienia może powodować niższą samoocenę dziecka i utrudnione kontakty z rówieśnikami,
  • nieleczone zęby mleczne, które kontaktują się z nowo wyrżniętymi, słabo zmineralizowanymi zębami stałymi, mogą powodować powstanie zmian rozwojowych i próchnicowych na ich powierzchni,
  • stan uzębienia wpływa na stan ogólny dziecka,
  • nieleczone zęby mogą powodować różne choroby odogniskowe, w tym również choroby serca czy nerek.