Bruksizm

leczenie bruksizmu Częstochowa

Bruksizm to fachowa nazwa  mimowolnego zaciskania oraz zgrzytania zębami w wyniku skurczu i wzmożonego napięcia mięśni żucia szczególnie podczas snu ale również na ,,jawie”. Etiologia bruksizmu jak dotąd nie została jednoznacznie określona, ale głównym czynnikiem powodującym występowanie choroby podaje się stres, wady zgryzu, nieprawidłowo wykonane uzupełnienia protetyczne czy braki zębowe. Choroba staje się problemem społecznym. Skarży się na nią coraz więcej pacjentów. Część osób nie wie nawet, że cierpi na Bruksizm albo go po prostu bagatelizuje. Nieleczony jest przyczyną silnych bóli głowy i twarzy, problemów z kręgosłupem, słuchem oraz wzrokiem.

Leczenie bruksizmu zależne jest jest od momentu na jakim etapie został on zdiagnozowany. W Centrum Stomatologii BIANCO szczegółowa diagnoza odbywa się przy pomocy przystawki aparatu radiologicznego Gendex. Pozwala zobrazować stawy skroniowo-żuchwowe zarówno w zwarciu i rozwarciu i podjąć odpowiednie dalsze i skuteczne  leczenie. Leczeniem zajmuje się doświadczony lekarz – który przepracował wiele lat w ośrodku zajmującym się dysfunkcją stawu skroniowo – żuchwowego.  Podstawą leczenia jest zastosowanie odpowiedniej szynoterapii – wykonanie odpowiednich szyn (nakładek) na zęby przez lekarza stomatologa. Nierzadko wymagane może być leczenie ortodontyczne lub protetyczne.

Należy pamiętać że bruksizm może prowadzić do nieodwracalnych zmian w naszym organizmie, a nieleczony może stać się przyczyna przewlekłego bólu.