Endodoncja

Endodoncja Częstochowa

Przeprowadzone we właściwym momencie leczenie endodontyczne pozwala uratować zniszczony ząb, a w przyszłości również odbudować jego utracone tkanki. Leczenie kanałowe wykonujemy przy użyciu precyzyjnego sprzętu, a dzięki zastosowaniu znieczulenia nie wywołuje ono dyskomfortu i odczuć bólowych u Pacjenta.

Wskazania do leczenia kanałowego

Istnieje szereg wskazań do przeprowadzenia leczenia endodontycznego. Jest ono nieuchronne w przypadku zaawansowanej próchnicy, która w znacznym stopniu zaatakowała tkanki zęba i zainfekowała miazgę (nerw) zębową. Leczenie kanałowe trzeba również przeprowadzić w przypadku, gdy ząb obumrze lub pojawi się zgorzel. Nawet z najmniejszym stanem zapalnym należy niezwłocznie udać się do stomatologa, ponieważ przewlekły stan zapalny może spowodować zmiany w obrębie kości. Zabieg endodontyczny trzeba także wykonać, jeśli Pacjent dozna urazu zęba, w efekcie którego odsłonięta zostaje miazga (nerw). Czasem dochodzi także do sytuacji, kiedy wypełnienie okazuje się nieszczelne i ząb obumiera. Dzięki leczeniu endodontycznemu Pacjent ma szansę na zachowanie takiego zęba. Wskazaniem do zastosowania tej metody leczenia jest też znaczne starcie powierzchni zębowych, np. wskutek bruksizmu.

Jak wygląda zabieg leczenia kanałowego?

W naszym centrum leczenie kanałowe odbywa się w trakcie jednej wizyty. Przynosi to istotną korzyść w postaci ograniczenia dostępu szkodliwych bakterii. Zabieg jest całkowicie komfortowy i zupełnie bezbolesny, a wszystko to dzięki zastosowaniu znieczulenia komputerowego. Leczenie endodontyczne zawsze wykonujemy w powiększeniu, przy użyciu mikroskopu Zeiss. Pozwala nam to usunąć wszystkie bakterie. Opracowanie kanałów odbywa się przy pomocy systemu maszynowego RECIPROC. Następnie kanały są dezynfekowane przy użyciu odpowiednich płukanek, a także poddawane działaniu ozonu, który pomaga usunąć bakterie z miejsc niedostępnych dla narzędzi kanałowych. Za szczelne, trójwymiarowe wypełnienie kanałów korzeniowych odpowiedzialne jest urządzenie do termicznego wypełniania kanałów metodą ciekłej gutaperki – Kerr Elements Free. Poprawność wypełnień jest sprawdzana na podstawie cyfrowego zdjęcia radiologicznego, wykonywanego bez konieczności wstawania z fotela.

Daje to pewność, że tak wyleczony ząb będzie służył Pacjentowi przez wiele kolejnych lat, a często nawet do końca życia.